Znajdź interesujący Cię temat
Zadania publiczne*
- Zadanie publiczne to każde działanie administracji, które realizuje ona na podstawie ustaw. Adresatami takich zadań mogą być osoby fizyczne – obywatele, ich wspólnoty, osoby prawne oraz jednostki nieposiadające osobowości prawnej. W zależności od sposobu działania administracji podczas realizacji konkretnego zadania, można rozróżnić trzy podstawowe grupy zadań publicznych:
- Świadczenie lub zapewnienie wykonania usług na rzecz mieszkańców i innych podmiotów. Przykładem takiego działania administracji w realizacji zadań publicznych jest dostarczanie mediów (prąd, woda, ogrzewanie), odbiór i utylizacja śmieci, organizacja komunikacji zbiorowej, budowa i utrzymanie dróg, oświetlenie, usługi opiekuńcze, edukacja, budowa mieszkań socjalnych itd. Zadania z tej sfery mogą być zlecane różnym podmiotom. Przykładem jest służba zdrowia – realizacja zadań z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej czy prowadzenie szpitali przez niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej (NZOZ), które są na podstawie kontraktów finansowane przez państwo (Narodowy Fundusz Zdrowia). Zadania związane ze świadczeniem usług są również przekazywane organizacjom pozarządowym. Takim przekazaniem zadania jest powierzenie lub zlecenie realizacji zadania i udzielenie na ten cel dotacji.
- Orzekanie z wykorzystaniem w realizacji tych zadań metod władczych, przejawiających się w uprawnieniu do wydawania decyzji administracyjnych, przyznanym na podstawie przepisów ustawowych. Wykonanie decyzji administracyjnych jest zagwarantowane przymusem państwowym. W ramach tych zadań administracja może zezwalać lub zakazywać określonych działań, na podstawie kryteriów określonych w ustawach, ale rozpatrywanych i odnoszonych do każdej indywidualnej sprawy. Przykładami mogą być: pozwolenia na budowę, koncesje na alkohol, pozwolenia na wycinkę drzew itd. Ta forma realizacji zadań publicznych obejmuje również uprawnienia nadzorcze i kontrolne wykonywane przez służby, inspekcje i straże (policja, inspekcja pracy, inspekcja sanitarna, straże gminne/miejskie). Zadań o charakterze orzeczniczym, administracja nie może przekazywać podmiotom niepublicznym. Podmioty niepubliczne nie mogą również brać udziału w procesie ich wydawania (procedurze administracyjnej), chyba, że przepisy prawa dają im status strony postępowania.
- Tworzenie przepisów, norm i standardów, w ramach ustawowo przewidzianych upoważnień. Zarówno organy administracji rządowej (ministrowie, wojewodowie), jak i samorządowej (rady, sejmiki, zarządy, burmistrzowie) są upoważnieni ustawami do wydawania różnego rodzaju przepisów. Wydawanie ich odbywa się w formie zarządzeń, rozporządzeń, uchwał. Po ich publikacji, wchodzą one w życie jako powszechnie obowiązujące. Rola sektora pozarządowego w tej sferze zadań publicznych ogranicza się do konsultacji, ewentualnie inspiracji władz publicznych do podejmowania określonych działań w zakresie tworzenia lub zmiany takich przepisów.
- Ponadto administracja publiczna może podejmować również działania niewładcze, polegające na inspirowaniu, koordynacji (ale nie przymusowej) określonych przedsięwzięć. Celem takich działań będzie przede wszystkim realizacja zadań publicznych w sferze kreowania lepszych warunków rozwoju cywilizacyjnego czy stymulowania rozwoju gospodarczego. W realizacji tego typu zadań organizacje pozarządowe mogą być również partnerem działań administracji publicznej.
*https://poradnik.ngo.pl/zadania-publiczne-wlasne-zlecone-powierzone
-
Słowniczek pojęć
- Instytucja Pośrednicząca
- Instytucja Wdrażająca
- Instytucja Zarządzająca
- ITT
- Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego
- LGD
- LSR
- Miejski Obszar Funkcjonalny
- Obszar funkcjonalny
- OSI
- Partnerstwo terytorialne
- Projekt
- Projekt zintegrowany
- RLKS
- Strategia ZIT
- Współpraca terytorialna
- ZIT
- Związek (forma instytucjonalna)
- Związek ZIT
- Rowin listę (14) Schowaj artykuły
-
Partnerstwa CWD
- Augustowsko Biebrzański Park Turystyczny
- Chełmski Obszar Funkcjonalny
- Gminy powiatu brzozowskiego
- Gminy powiatu kolbuszowskiego
- Jarosławsko – Przeworskie Partnerstwo na rzecz Rozwoju
- Między Kutnem a Łęczycą
- Miejski Obszar Funkcjonalny Krasnegostawu
- Miejski Obszar Funkcjonalny Łomży
- Miejski Obszar Funkcjonalny Opola Lubelskiego
- Miejski Obszar Funkcjonalny Suwałk
- MOF Radomsko-Piotrków Trybunalski-Bełchatów
- MOF Sieradz-Zduńska Wola-Łask
- MOF Tomaszów Mazowiecki – Opoczno
- Obszar Funkcjonalny Miasta Płocka
- Obszar Funkcjonalny Południowe Mazury
- Obszar Funkcjonalny Rezerwatu Biosfery Bory Tucholskie
- Ostrołęcki Obszar Strategicznej Interwencji
- Partnerstwo "Stowarzyszenie Strefa Przybrzeżna"
- Partnerstwo „Krośnieński Obszar Funkcjonalny”
- Partnerstwo Dolina Wisły
- Partnerstwo Gmin - Lubuska 9
- Partnerstwo Gmin Łagów, Lubrza, Skąpe i Powiatu Świebodzińskiego
- Partnerstwo Gmin Węgorzewo i Pozezdrze oraz Powiatu Węgorzewskiego motorem rozwoju lokalnego
- Partnerstwo Gminy Koniecpol, Gminy Lelów i Gminy Irządze – Razem dla Rozwoju
- Partnerstwo Gminy Powiatu Biłgorajskiego dla rozwoju gospodarczego
- Partnerstwo jednostek samorządu terytorialnego z terenu powiatów makowskiego, przasnyskiego i pułtuskiego
- Partnerstwo JST z obszarów zagrożonych trwałą marginalizacją na terenie działalności Stowarzyszenia Aglomeracja Beskidzka
- Partnerstwo Lider Pojezierza
- Partnerstwo Miast i Gmin powiatu limanowskiego
- Partnerstwo międzywojewódzkie Obszaru Funkcjonalnego Żuławy
- Partnerstwo Miejski Obszar Funkcjonalny Miasta Północy
- Partnerstwo Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Ciechanowa
- Partnerstwo na 307
- Partnerstwo na 307
- Partnerstwo Obszaru Funkcjonalnego Sławna
- Partnerstwo obszaru Funkcjonalnego Środkowe Pomorze – część środkowa
- Partnerstwo Południowo – Wschodniego Podlasia
- Partnerstwo Powiatu Gryfickiego
- Partnerstwo Powiatu Gryfińskiego
- Partnerstwo Powiatu Kamieńskiego
- Partnerstwo Powiatu Szczecineckiego
- Partnerstwo przygraniczne na rzecz Łuku Mużakowa
- Partnerstwo Razem dla Rozwoju Doliny Liwca
- Partnerstwo Sieradzkie+
- Partnerstwo Świętokrzyskie Uzdrowiska
- Partnerstwo z obszaru Skierbieszowskiego Parku Krajobrazowego
- Północ Województwa Lubuskiego zawsze razem
- Południe Wielkopolski działa wspólnie
- Ponidzie
- Razem dla rozwoju
- Razem dla rozwoju
- Razem dla rozwoju
- Razem dla rozwoju powiatu żagańskiego
- Roztocze Środkowe
- Roztocze Środkowe
- Stowarzyszenie Aglomeracja Chrzanowska
- Stowarzyszenie Czwórmiasto
- Stowarzyszenie Gorlicki Obszar Funkcjonalny
- Stowarzyszenie na Rzecz Wsparcia Rozwoju Gmin Powiatu Wałeckiego
- Stowarzyszenie Partnerstwo dla rozwoju Krajny
- Stowarzyszenie Radomskiego Obszaru Funkcjonalnego
- Stowarzyszenie Samorządów Powiatu Dąbrowskiego
- Stowarzyszenie Subregion Północny Opolszczyzny
- Stowarzyszenie Warmińsko-Mazurskich Gmin Pogranicza
- Strefa centralna
- Subregion południowy
- Świebodzińsko-Międzyrzecki Miejski Obszar Funkcjonalny
- Wiele gmin – jeden cel
- Wspieramy rozwój naszych małych ojczyzn
- Zagłębie Ambitnej Turystyki
- Zielona Brama Roztocza
- Ziemia Opatowska
- Ziemia Wysokomazowiecka
- ZIT Gniezna
- ZIT Kolsko-Turecki
- ZIT Legnicko-Głogowskiego Obszaru Funkcjonalnego
- ZIT Leszna
- Związek Gmin Krynicko-Popradzkich
- Związek Gmin Ziemi Kujawskiej
- Związek Międzygminny „Wschodnie Powiśle”
- Rowin listę (75) Schowaj artykuły
-
Jednostki samorządu terytorialnego (wg kodu NUTS)
-
Finansowanie
-
- Pojęcia wkrótce się pojawią
-
- Pojęcia wkrótce się pojawią
-
- Pojęcia wkrótce się pojawią
-
- Pojęcia wkrótce się pojawią
-
-
Akty prawne i dokumenty strategiczne
-
- Strategia Rozwoju Województwa Dolnośląskiego 2030
- Strategia Rozwoju Województwa Kujawsko-Pomorskiego 2030
- Strategia Rozwoju Województwa Łódzkiego 2030
- Strategia Rozwoju Województwa Lubelskiego 2030
- Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2030
- Strategia Rozwoju Województwa Małopolskiego 2030
- Strategia Rozwoju Województwa Mazowieckiego 2030
- Strategia Rozwoju Województwa Opolskiego 2030
- Strategia Rozwoju Województwa Podkarpackiego 2030
- Strategia Rozwoju Województwa Podlaskiego 2030
- Strategia Rozwoju Województwa Pomorskiego 2030
- Strategia Rozwoju Województwa Śląskiego 2030
- Strategia Rozwoju Województwa Świętokrzyskiego 2030
- Strategia Rozwoju Województwa Warmińsko-Mazurskiego 2030
- Strategia Rozwoju Województwa Wielkopolskiego 2030
- Strategia Rozwoju Województwa Zachodniopomorskiego 2030
- Rowin listę (11) Schowaj artykuły
-
- FENG_Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki na lata 2021-2027
- FENIKS_Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (projekt)
- FERC_Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027
- FERS_Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021–2027
- Fundusze Europejskie dla Europy Wschodniej 2021-2027
-
- Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027 (przekazane do KE październik 2022 .r)
- Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 (przekazane do KE Październik 2022 r.)
- Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 (przekazane do KE październik 2022 r.)
- Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027 (przekazane do KE październik 2022 r.)
- Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027 (przekazane do KE październik 2022 r.)
- Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021-2027 (przekazane do KE październik 2022 r.)
- Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 (przekazane do KE październik 2022 r. )
- Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021-2027 (przekazane do KE październik 2022 r.)
- Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 (przekazane do KE październik 2022 r.)
- Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027 (przekazane do KE październik 2022 r.)
- Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (przekazane do KE październik 2022 r.)
- Fundusze Europejskie dla Województwa Dolnośląskiego 2021-2027 (projekt)
- Fundusze Europejskie dla Województwa Kujawsko-Pomorskiego 2021-2027 (projekt)
- Fundusze Europejskie dla Województwa Łódzkiego 2021-2027 (projekt)
- Fundusze Europejskie dla Województwa Lubelskiego 2021-2027 (projekt)
- Fundusze Europejskie dla Województwa Lubuskiego 2021-2027 (projekt)
- Fundusze Europejskie dla Województwa Małopolskiego 2021-2027 (projekt)
- Fundusze Europejskie dla Województwa Mazowieckiego 2021-2027 (projekt)
- Fundusze Europejskie dla Województwa Opolskiego 2021-2027 (projekt)
- Fundusze Europejskie dla Województwa Podkarpackiego 2021-2027 (projekt)
- Fundusze Europejskie dla Województwa Podlaskiego 2021-2027 (projekt)
- Fundusze Europejskie dla Województwa Pomorskiego 2021-2027 (projekt)
- Fundusze Europejskie dla Województwa Śląskiego 2021-2027 (projekt)
- Fundusze Europejskie dla Województwa Świętokrzyskiego 2021-2027 (projekt)
- Fundusze Europejskie dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego 2021-2027 (projekt)
- Fundusze Europejskie dla Województwa Wielkopolskiego 2021-2027 (projekt)
- Fundusze Europejskie dla Województwa Zachodniopomorskiego 2021-2027 (projekt)
- Rowin listę (22) Schowaj artykuły
-
- Umowa Partnerstwa dla realizacji polityki spójności na lata 2021-2027
- Ustawa o prowadzeniu polityki rozwoju z 6 grudnia 2006 r.
- Ustawa o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności z 20 lutego 2015 r.
- Ustawa o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r.
- Ustawa o samorządzie powiatowym z dnia 5 czerwca 1998 r.
- Ustawa o samorządzie województwa z 5 czerwca 1998 r.
- Ustawa o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 z 28 kwietnia 2022 r.
- Rowin listę (2) Schowaj artykuły
-
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i administracji z dnia 21 grudnia 2015 r. w sprawie rejestru związków powiatowo-gminnych oraz ogłaszania statutów związków i ich zmian
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 30 grudnia 2015 r. w sprawie rejestru związków powiatów oraz ogłaszania statutów związków i ich zmian
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 grudnia 2015 r. w sprawie rejestru związków międzygminnych oraz ogłaszania statutów związków i ich zmian
-
Materiały do pobrania
-
- Administracja publiczna w Polsce. Zarządzanie. zarys problemu
- Administracja współpracująca a stanowienie prawa miejscowego
- Aglomeracyjna aktywność integracyjna samorządów w czechach i Polsce
- Aksjologiczne podstawy samorządu terytorialnego
- Alokacja Funduszy Unijnych a wydatki inwestycyjne gmin
- Alternatywne źródła finansowania jednostek samorządu terytorialnego
- Bariery prawne w rozwoju klastrów energii w Polsce
- Bilans wdrożenia ZIT w Polsce - nowego instrumentu finansowania polityki spójności UE
- Budowanie transgranicznych marek turystycznych na przykładzie marki EtnoCarpathia
- Centrum Usług Społecznych jako forma organizacyjna administracji świadczącej
- Człowiek w przestrzeni życia społecznego
- Człowiek w środowisku zamieszkania. Samorząd terytorialny wobec zmian demograficznych
- Czy turystyka może determinować lokalną gospodarkę. Przykład turystycznych gmin w Polsce
- Depopulacja i demograficzne następstwa tego procesu w makroregionie wschodnim Polski w drugiej dekadzie XXI wieku
- E-usługi w wybranych gminach województwa małopolskiego
- Edukacja włączająca w perspektywie i zadaniach samorządu terytorialnego
- Efektywne tworzenie i zarządzanie wspólnotami energetycznymi
- Encyklopedia polityki regionalnej i funduszy europejskich
- Energetyka obywatelska jako nowy etap rozwoju prawa energetycznego
- Ewolucja koncepcji smart city jako wyznacznik rozwoju współczesnych miast - polska perspektywa
- Ewolucja kryteriów delimitacji wielkomiejskich układów osadniczych w Polsce
- Finansowanie inwestycji dotacjami unijnymi a wielkość zadłużenia gmin i miast na prawach powiatu
- Finansowanie samorządów - teraźniejszość i kierunki zmian
- Finansowanie transformacji klimatyczno-energetycznej z Funduszy i Programów UE z perspektywy samorządu terytorialnego
- Finansowe samorządu terytorialnego
- Formalnoprawne aspekty funkcjonowania związków międzygminnych
- Formy współpracy JST i ich wykorzystanie w praktyce
- Fundusze europejskie w finansowaniu rozwoju regionalnego i lokalnego przez samorząd
- Fundusze pomocowe Unii Europejskiej, fundusze strukturalne i Fundusz Spójności
- Fundusze UE 2021-2027 w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju - ujęcie normatywne
- Fundusze Unii Europejskiej jako instrument zarządzania rozwojem lokalnym na przykładzie gmin wiejskich województwa łódzkiego
- Fundusze unijne jako źródło zasilania budżetów jednostek samorządowych na dolnym śląsku
- Funkcjonowanie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM) na tle rozwiązań europejskich
- Infrastruktura doradztwa publicznego. Przestrzeń-pośrednicy-techniki
- Instrumenty kontraktowania rozwoju terytorialnego w Polsce - doświadczenia i perspektywy rozwoju do 2030 r.
- Instrumenty kontraktowania rozwoju terytorialnego w Polsce - doświadczenia i perspektywy rozwoju do 2030 r.
- Instrumenty zarządzania dziedzictwem kulturowym w dyspozycji samorządów gminnych w Polsce i przestrzenne zróżnicowanie ich wykorzystania
- Integracja systemu zarządzania rozwojem lokalnym na poziomie gminy
- Inteligentne i zrównoważone miasta w teorii i praktyce zarządzania
- Inteligentne miasta i sztuczna inteligencja - wybrane aspekty teoretycznoprawne
- Inter-Municipal Cooperation in Europe
- Istota i znaczenie międzynarodowej współpracy jednostek samorządu terytorialnego
- Istota współdziałania jednostek samorządu terytorialnego na gruncie prawa krajowego i międzynarodowego
- Kierunki rozwoju obszarów wiejskich w Ukrainie i w Polsce
- Kilka refleksji na temat kontrolno-nadzorczych dylematów dotyczących regulaminów organizacyjnych urzędów gmin
- Kompetencje podmiotów polityki rozwoju oraz ich wzajemne stosunki w procesie prowadzenia polityki rozwoju
- Konstytucyjne prawo do informacji publicznej jako element społeczeństwa obywatelskiego
- Korzyści płynące z rozwoju miejskiego transportu zbiorowego w Polsce w świetle koncepcji logistyki miejskiej
- Logistyka w jednostkach administracyjnych
- Lokalizowanie odnawialnych źródeł energii na obszarach wiejskich w świetle zasad planowania przestrzennego
- Lokalna i ponadlokalne polityki rozwoju lokalnego - istota, rodzaje i spójność
- Lokalna polityka społeczna - perspektywa usług społecznych
- Lokalne bezpieczeństwo energetyczne w kontekście nowych zagrożeń globalnych
- Marketing a strategie rozwoju polskich gmin
- Metoda rozwoju instytucjonalnego jako narzędzie doskonalenia administracji publicznej na przykładzie strategii rozwoju samorządów terytorialnych
- Metody planowania strategicznego gmin z uwzględnieniem aspektów przestrzennych i rozwoju zrównoważonego
- Między konkurencją a współpracą. Relacje miasto centralne-suburbia na przykładzie aglomeracji poznańskiej
- Miejsce odnowy wsi w systemie polityk rozwojowych i programów wsparcia obszarów wiejskich w Polsce
- Miejsce wojewódzkich Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w Regionalnych Programach Operacyjnych 2014-2020
- Model struktury funkcjonalno-przestrzennej w strategii rozwoju jednostki samorządu terytorialnego lub obszaru funkcjonalnego
- Model struktury funkcjonalno-przestrzennej w strategii rozwoju ponadlokalnego
- Model systemu monitoringu rozwoju regionalnego, propozycja implementacji i próba empirycznej weryfikacji
- Monitor Rozwoju Lokalnego jako wielofunkcyjne narzędzie analizy stanu rozwoju samorządu i partnerstw samorządowych
- Monitor Rozwoju Lokalnego jako wielofunkcyjne narzędzie analizy stanu rozwoju samorządu i partnerstw samorządowych
- Możliwości i ograniczenia wykorzystania mediów społecznościowych w procesie planowania rozwoju turystyki w skali lokalnej
- Myśl strategiczna w polskich gminach
- Nowe czy nowoczesne koncepcje zarządzania w jednostkach samorządu terytorialnego
- Nowe regulacje prawne strategiczne planowania rozwoju lokalnego i ponadlokalnego
- Nowe regulacje strategicznego planowania rozwoju lokalnego i ponadlokalnego
- Nowe technologie na rynku nieruchomości - w poszukiwaniu zrównoważonego rozwoju
- Nowoczesna gmina jako podmiot zarządzania - warunki i narzędzia
- Obszar transformacji górniczo-energetycznej w województwie łódzkim w kontekście wygaszania kompleksu energetycznego w Bełchatowie a zagadnienie sprawiedliwej transformacji
- Obszary depopulacyjne w makroregionie centralnym i ich analiza pod kątem zaawansowania starości demograficznej w drugiej dekadzie XXI w.
- Optymalizowanie procesów zmian terytorialnych oraz zasobów gmin w perspektywie pokonywania barier rozwoju gospodarczego
- Organizacja i funkcjonowanie związków międzygminnych w Polsce
- Oswajając zmienność. Kultura lokalna z perspektywy domów kultury
- Partnerstwo publiczno-prywatne szansą na realizację inwestycji publicznych w aktualnej sytuacji gospodarczej samorządów
- Partycypacja obywatelska w procesach decyzyjnych samorządu gminnego
- Partycypacyjne kształtowanie lokalnych polityk publicznych w opinii przedstawicieli władz samorządowych
- Planowanie w zarządzaniu rozwojem lokalnym
- Podmiotowość i samodzielność związku międzygminnego w świetle decentralizacji władzy publicznej
- Polski Ład z perspektywy samodzielności finansowej jst
- Polski Przegląd Ewaluacyjny
- Pomoc udzielana przez jednostki samorządu terytorialnego jako wartość dopełniająca prawną insttycję współdziałania w samorządzie gminnym
- Ponadlokalna perspektywa zarządzania strategicznego rozwojem lokalnym na przykładzie małych miast
- Potencjał wykorzystania współpracy międzygminnej w gospodarowaniu odpadami komunalnymi z perspektywy gmin kujawsko-pomorskich i wielkopolskich
- Potencjał wykorzystania współpracy międzygminnej w gospodarowaniu odpadami komunalnymi z perspektywy gmin kujawsko-pomorskich i wielkopolskich
- Powiat a inne jednostki samorządu terytorialnego w kontekście działalności gospodarczej wykraczającej poza sferę użyteczności publicznej
- Prawo gminy do zrzeszania się w świetle obowiązujących rozwiązań prawnych
- Problem zakresu wspierania przedsiębiorców przez samorząd terytorialny
- Problem zakresu wspierania przedsiębiorców przez samorząd terytorialny
- Problemy i potencjały gminy zagrożonych trwałą marginalizacją w podregionie siedleckim
- Problemy planowania strategii i zagospodarowania przestrzennego w zarządzaniu rozwojem obszarów metropolitalnych
- Proces opracowania Strategii Rozwoju Województwa Małopolskiego jako przejaw organizacyjnego uczenia się samorządu
- Przeciwdziałanie nadużyciom finansowym w zakresie wydatkowania środków z Unii Europejskiej w perspektywie finansowej 2021-2027
- Przedsięwzięcia prośrodowiskowe finansowane ze środków funduszy unijnych
- Przestrzenne zróżnicowanie konkurencyjności i atrakcyjności turystycznej powiatów w Polsce
- Przygotowanie sektora publicznego w Polsce do wykorzystania rozwiązań sztucznej inteligencji. Duże polskie miasta na drodze do transformacji cyfrowej
- Realizacja programów polityki zdrowotnej przez jednostki samorządu terytorialnego szczebla powiatowego w Polsce
- Realizacja usług publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego - ograniczenia, możliwości, rekomendacje
- Region, miasto, miasteczko. Nowe impulsy rozwojowe
- Regionalne Inwestycje Terytorialne w subregionie płockim
- Regionalne Inwestycje Terytorialne w subregionie siedleckim 2014–2020
- Regionalne zróżnicowanie nowych partnerstw
- Rewitalizacja w polityce rozwoju województwa mazowieckiego na tle uwarunkowań krajowych i unijnych - doświadczenia i perspektywy
- Rola cyfryzacji we wdrażaniu zrównoważonej mobilności w polskich miastach
- Rola i założenia systemu instytucjonalnego we wdrażaniu strategii rozwoju
- Rola monitorowania oraz ewaluacji planów, programów i strategii we wzmacnianiu zdolności zarządzania rozwojem polskich JST
- Rola samorządu terytorialnego w kreowaniu produktu lokalnego na przykładzie gminy Trzcianka
- Rola społeczności lokalnej w zrównoważonym rozwoju turystyki na obszarach przyrodniczo cennych
- Rola węzła multimodalnego w kształtowaniu zrównoważonej mobilności i jakości życia w mieście średniej wielkości - studium przypadku Nysy
- Rozwój energetyki obywatelskiej na obszarach wiejskich w Polsce
- Rozwój lokalny na obszarach wiejskich Pomorza Zachodniego w świetle wskaźnika rozwoju wspólnot terytorialnych w latach 1997-2020
- Samorząd gminny a ekonomia społeczna - struktura organizacyjna i perspektywy współpracy
- Samorząd terytorialny i rozwój lokalny
- Samorząd terytorialny w kształtowaniu funkcji turystycznej gminy
- Samorząd terytorialny w procesie rozwoju metropolitalnego a nowe formy partycypacji
- Samorząd terytorialny wobec kryzysu i zagrożenia
- Samorząd terytorialny wobec kryzysu i zagrożenia
- Samorząd terytorialny wobec kryzysu i zagrożenia. Polskie doświadczenia kadencji 2018-2023.
- Samorząd Terytorialny: Organy, zadania, finanse i aspekt międzynarodowy
- Samorządy w procesie decentralizacji władzy publicznej
- Ścieżki i trasy rowerowe na terenie Raciborza, Rybnika i Wodzisławia Śląskiego jako elementy zrównoważonego rozwoju turystyki i rekreacji miejskiej.
- Spółdzielnia energetyczna w klastrze energii
- Społeczna akceptacja rozstrzygnięć planistycznych w zakresie rozwoju
- Społeczna perspektywa oceny organów samorządu terytorialnego - zagadnienia wybrane
- Sprawne Państwo. Propozycje zmian w funkcjonowaniu jednostek samorządu terytorialnego w Polsce.
- Stałe składowe efektywności samorządu
- Stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego jako forma realizacji wspólnych zadań przez jednostki samorządu terytorialnego
- Strategia jednostki samorządu terytorialnego w świetle wyzwań XXI wieku
- Strategia rozwoju lokalnego na przykładzie Miasta Siedlce
- Strategia Rozwoju Turystyki jako narzędzie planowania na poziomie lokalnym na przykładzie gminy Karlino (woj. zachodniopomorskie)
- Strategiczne zarządzanie miastem w teorii i praktyce Urzędu Miasta Poznania
- Strategie lokalnych grup działania jako podstawa tworzenia przyszłych strategii rozwoju ponadlokalnego
- Strategie lokalnych grup działania jako podstawa tworzenia przyszłych strategii rozwoju ponadlokalnego gmin
- Strategie rozwoju a koncepcja smart city na przykładzie wybranych miast województwa pomorskiego
- Strategie rozwoju miast na prawach powiatu
- Studium krytyczne koncepcji prawno-ekonomicznej funkcjonowania spółdzielni energetycznych w Polsce
- Suburbanizacja. Człowiek - zmiana - przestrzeń
- Tendencja przenikania się prawa publicznego na przykładzie porozumienia administracyjnego
- Teoria i praktyka wsparcia zrównoważonego rozwoju miejskich obszarów funkcjonalnych w Polsce
- Terytorializacja polityki rozwoju. Wdrażanie Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w obszarach funkcjonalnych miast w Polsce
- Tożsamość miejsca a marketing terytorialny na przykładzie dawnej pomorskiej krainy Kosznajderii - szanse i ograniczenia
- Tradycyjny model rozwoju lokalnej infrastruktury technicznej na przykładzie gmin województwa lubelskiego
- Transformacja cyfrowa w skali lokalnej
- Transformacja cyfrowa z punktu widzenia samorządu terytorialnego - wybrane zagadnienia
- Transport bezpłatny i na żądanie jako alternatywne systemy kształtowania oferty przewozów pasażerskich
- Trzy dekady kształtowania polskiej polityki regionalnej - refleksje, wnioski i rekomendacje
- Turystyka kulturowa w strategiach rozwoju lokalnego
- Turystyka społeczna w Polsce. Przewodnik dobrych praktyk
- Turystyka w wydatkach jednostek samorządu terytorialnego
- Uwarunkowania prawne dotyczące rachunku wspólnego JST
- Uwarunkowania współpracy międzygminnej w gospodarce odpadami komunalnymi w Polsce
- Użyteczność informacji sprawozdawczej w zakresie zaangażowania wydatków budżetowych jednostek samorządu terytorialnego
- Wdrażanie mechanizmów współpracy finansowej jednostek samorządu terytorialnego z organizacjami pozarządowymi w Polsce
- Wehikuły rozwoju miejskiego
- Władza lokalna na obszarach wiejskich - zróżnicowanie w przestrzeni i zmiana w czasie profilu samorządowca
- Wpływ wieloletnich ram finansowych 2021-2027 UE na zarządzanie rozwojem regionalnym w Polsce
- Wpływ władz lokalnych na rozwój społeczno-ekonomiczny jednostek samorządu terytorialnego
- Wpływ zarządzania strategicznego na efektywne funkcjonowanie administracji publicznej
- Współczesne bariery zarządzania strategicznego rozwojem lokalnym w Polsce
- Współczesne koncepcje rozwoju miast - Wrocław jako miejsce tworzenia się ekosystemów przedsiębiorczości
- Współdziałanie gmin uzdrowiskowych w formie związku celowego jako przykład wielopostaciowości form wykonywania zadań z zakresu administracji publicznej
- Współdziałanie gmin w zakresie realizacji zadań związanych z ochroną i kształtowaniem środowiska naturalnego na przykładzie ekologicznego związku gmin
- Współdziałanie jednostek samorządu terytorialnego
- Wspólna obsługa jednostek organizacyjnych samorządu terytorialnego jako przejaw centralizacji czy koncentracji
- Współpraca gmin obwarzankowych na płaszczyźnie gospodarczej. Zarys problemu
- Współpraca jako wyzwanie w zarządzaniu marką turystyczną obszaru
- Współpraca międzygminna w zakresie kształtowania polityk przestrzennych gmin nadmorskich województwa zachodniopomorskiego
- Współpraca samorządu terytorialnego z organami administracji rządowej w zakresie realizacji inwestycji drogowych
- Współpraca w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych miast wojewódzkich w Polsce – perspektywa liderów lokalnych
- Wydatki majątkowe polskich gmin i miast na prawach powiatu jako element koncepcji zielonej klasyfikacji budżetowej
- Wykorzystanie funduszy Unii Europejskiej na inwestycje komunalne a ograniczanie zadłużenia samorządów
- Wyzwania dotyczące modelu zarządzania rozwojem jednostek samorządu terytorialnego
- Zabytkowa zieleń i jej rewaloryzacja w działaniach samorządu terytorialnego
- Zagadnenie charakteru prawnego stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego
- Zagadnienia rozwijania turystyki w strategiach rozwoju lokalnego
- Zarządzanie finansami gminy
- Zarzadzanie strategiczne rozwojem
- Zarządzanie strategiczne w dużych miastach w Polsce
- Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce
- Zarządzanie w jednostkach samorządu terytorialnego
- Zarządzanie w samorządzie terytorialnym najlepsze praktyki
- Zastosowanie narzędzi OECD i ZMP do metodycznej samooceny stopnia rozwoji instytucjonalnego JST oraz partnerstw samorządowych
- Zastosowanie narzędzi OECD i ZMP do metodycznej samooceny stopnia rozwoju instytucjonalnego jst oraz partnerstw samorządowych
- Zeszyty naukowe - Rozwój gmin miejskich powiatu myszkowskiego w aspekcie finansowo-ekonomicznym – analiza porównawcza
- Zinstytucjonalizowane sieci współdziałania międzygminnego w Polsce
- Zintegrowane strategie rozwoju miast
- Zmiany ludnościowe małych miast w strefach zaplecza głównych aglomeracji miejskich w Polsce
- Znaczenie samorządu terytorialnego w zarządzaniu rozwojem lokalnym
- Znaczenie technik graficznej wizualizacji danych diagnostycznych w dokumentach planistycznych jednostek samorządu terytorialnego
- Znaczenie turystyki w strategii rozwoju gminy
- Zrównoważony rozwój mobilności w polskich aglomeracjach - wyzwanie dla rządu czy samorządów
- Zrównoważony rozwój mobilności w polskich aglomeracjach - wyzwanie dla rządu czy samorządów?
- Zrównoważony rozwój obszarów wiejskich - aspekty ekologiczne
- Zrównoważony rozwój w systemie zarządzania miastem na przykładzie miasta Sosnowiec
- Zróżnicowanie poziomu rozwoju społeczno -gospodarczego gmin w układach obwarzankowych w województwie wielkopolskim - analiza porównawcza
- Związek jedostek samorządu terytorialnego jako organizator publicznego transportu zbiorowego
- Związek powiatowo-gminny jako nowy model formy współpracy JST
- Związki i porozumienia międzygminne
- Związki publicznoprawne w świetle współczesnego prawodawstwa międzynarodowego, unijnego i krajowego
- Rowin listę (196) Schowaj artykuły
-
- Finansowanie jednostek samorządu terytorialnego - analiza uwarunkowań prawnych i ekonomicznych
- Fundacja BFKK - Rola samorządów gminnych w procesach rozwojowych Polski Wschodniej
- Gospodarcze funkcje decyzyjne i kontrolne ośrodków miejskich
- Infrastruktura Dual-Use w formule partnerstwa publiczno-prywatnego
- IRM - Zarządzanie i współpraca w miejskich obszarach funkcjonalnych
- MIiR - Potrzeby inwestycyjne jednostek samorządu terytorialnego do roku 2020 i po 2020 r. w zakresie wybranych rodzajów infrastruktury oraz możliwości ich finansowania funduszami unijnymi
- NIK - Realizacja inwestycji gminnych w województwie łódzkim
- NIK - Wspólne przedsięwzięcia Jednostek Samorządu Terytorialnego w zakresie infrastruktury komunalnej
- NIK - Zintegrowane Inwestycje Terytorialne w Perspektywie Finansowej 2014-2020
- Polityka inwestycyjna polskich miast
- Polityka rowerowa polskich miast
- Polski rynek nieruchomości mieszkaniowych
- Pozycja miast jako ośrodków centralnych
- ROPS - Współpraca jednostek samorządu terytorialnego z podmiotami ekonomii społecznej na terenie województwa podlaskiego
- Rozwój regionalny Polski - raport analityczny 2021
- W drodze ku doskonałości cyfrowej. Raport końcowy z badania rynku na temat gotowości wdrożenia, poziomu wiedzy i wykorzystania nowych technologii cyfrowych w jst
- Wolański - Ewaluacja systemu realizacji instrumentu ZIT w perspektywie finansowanej UE na lata 2014-2020
- Współpraca JST w Polsce - stan i potrzeby
- Rowin listę (13) Schowaj artykuły
-
- Analiza strategii rozwoju w miastach. Charakterystyka dokumentów i sposób ich wykorzystania
- FRDL - ABC samorządu terytorialnego
- FRDL - Budowanie mechanizmów współpracy samorządu i organizacji pozarządowych
- FRDL - Jak prowadzić konsultacje społeczne w samorządach
- FRDL - Menedżer w urzędzie - cykl warsztatów dla kadry zarządzającej
- FRDL - Zarządzanie relacjami z klientem urzędu
- Gminny program rewitalizacji
- GrantThornton - Strategie rozwojowe samorządów po nowemu
- MFiPR - Strategia rozwoju gminy
- MFiPR - Strategia rozwoju ponadlokalnego
- MRR - Ewaluacja. Poradnik dla pracowników administracji publicznej
- MRR - Planowanie strategiczne. Poradnik dla pracowników administracji publicznej
- Opracowanie Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej
- Planowanie strategiczne jako narzędzie realizacji celów organizacji
- Planowanie strategiczne jako narzędzie realizacji celów organizacji
- Polska NET-ZERO 2050. Podręcznik transformacji energetycznej dla samorządów
- PPE - Metodyka ewaluacji dla dokumentów strategicznych gmin na przykładzie Dolnego Śląska
- Projekty europejskie. Praktyczne aspekty pozyskiwania i rozliczania dotacji unijnych
- UMW Śląskiego - Planowanie energetyczne - poradnik dla gmin
- ZPP - System Analiz samorządowych
- Rowin listę (15) Schowaj artykuły
-
- Aktualizacja delimitacji miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze (powiększających dystans rozwojowy)
- Model współpracy jednostek samorządu terytorialnego z organizacjami pozarządowymi i innymi interesariuszami
- Nauka obywatelska jako narzędzie budowania partnerstw i rozwoju gmin i miast w Polsce
- Procedura opiniowania strategii Innego Instrumentu Terytorialnego dla Partnerstw JST z OSI krajowych w województwie lubelskim w perspektywie finansowanej na lata 2021-2027
- Rynek inwestycji nr 32/2023 (podrozdział Polska samorządowa)
- Strategia rozwoju gminy Świebodzin 2030 - przykład nowej generacji strategii rozwoju lokalnego
- Zielona transformacja i rozwój miast
- Rowin listę (2) Schowaj artykuły
-
- Finansowanie inwestycji w gospodarce odpadami
- Instrumenty terytorialne w okresie programowania 2021-2027
- MFiPR - Instrumenty terytorialne w okresie programowania 2021-2027
- MFiPR - Znaczenie funkcjonowania partnerstw JST - korzyści ze współpracy w obszarach funkcjonalnych, dobre praktyki
- MIiR_Podstawy prawne zarządzania ZIT
- RPO Lubelskie - Instrumenty terytorialne w perspektywie finansowej 2021-2027
- UMWŁ - Zintegrowane Inwestycje Terytorialne
- Wsparcie OSI (w tym partnerstw Centrum Wsparcia Doradczego) w ramach programów regionalnych
- Zasady aplikowania o Fundusze Europejskie w sektorze turystyki w 2021 r.
- Rowin listę (4) Schowaj artykuły
-
- Strategia Terytorialna Partnerstwa Strefa Centralna
- Strategia Terytorialna Partnerstwa Związek Gmin Krynicko-Popradzkich
- Strategia ZIT - Krakowski Obszar Funkcjonalny
- Strategia ZIT - Warszawski Obszar Funkcjonalny 2014-2020+
-
- Strategia Białystok 2030
- Strategia Bydgoszcz 2030
- Strategia Gdańsk 2030
- Strategia Gorzów Wielkopolski 2030
- Strategia Katowice 2030
- Strategia Kielce 2030
- Strategia Kraków 2030
- Strategia Łódź 2030
- Strategia Lublin 2030
- Strategia Olsztyn 2030
- Strategia Opole 2030
- Strategia Poznań 2030
- Strategia Rzeszów 2025
- Strategia Szczecin 2025
- Strategia Toruń 2020 (do 2028)
- Strategia Warszawa 2030
- Strategia Wrocław 2030
- Strategia Zielona Góra 2030 (projekt)
- Rowin listę (13) Schowaj artykuły
-
- Zgłoszenie w sprawie rejestracji związku międzygminnego
- Zgłoszenie w sprawie rejestracji związku powiatów
- Zgłoszenie w sprawie rejestracji związku powiatowo-gminnego
- Zgłoszenie w sprawie wykreślenia związku międzygminnego z rejestru związków międzygminnych
- Zgłoszenie w sprawie wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów
- Zgłoszenie w sprawie wykreślenia związku powiatowo-gminnego z rejestru związków powiatowo-gminnych
- Zgłoszenie w sprawie zmiany statutu związku międzygminnego
- Zgłoszenie w sprawie zmiany statutu związku powiatów
- Zgłoszenie w sprawie zmiany statutu związku powiatowo-gminnego
- Rowin listę (4) Schowaj artykuły
-
-
- Pojęcia wkrótce się pojawią
-
-
Zadania samorządów
-
Fora Wymiany Doświadczeń - materiały do pobrania
-
- Pojęcia wkrótce się pojawią
-
- Pojęcia wkrótce się pojawią
-
-
- Pojęcia wkrótce się pojawią
-
- Pojęcia wkrótce się pojawią
-
-
- Pojęcia wkrótce się pojawią
-
-
- Pojęcia wkrótce się pojawią
-
- Pojęcia wkrótce się pojawią
-
- Pojęcia wkrótce się pojawią
-
- Pojęcia wkrótce się pojawią
-
- Pojęcia wkrótce się pojawią
-
- Pojęcia wkrótce się pojawią
-
-
-
- Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027
- Kontrakt samorządowy pt. Strefa Centralna
- Model funkcjonalno-przestrzenny w strategii rozwoju ponadlokalnego - aspekty praktyczne
- Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej - powiat szczecinecki
- Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie powiatu wałeckiego
- Wsparcie projektów partnerskich w ramach EFRR w programie URBACT i w inicjatywie UIA
- Wymiar przestrzenny strategii rozwoju ponadlokalnego
- Rowin listę (2) Schowaj artykuły
-
-
-
Konferencje - materiały do pobrania
-
- Diagnoza przestrzennych uwarunkowań rozwoju i wymiar przestrzenny strategii rozwoju ponadlokalnego
- Doświadczenia z realizacji pilotażu CWD i wnioski na przyszłość
- Efektywne i skuteczne rozwijanie partnerskiej współpracy
- Finansowanie inwestycji proekologicznych z wykorzystaniem grantu ELENA
- Horyzonty partnerstwa - wykorzystanie potencjału CWD
- Instytucjonalizacja współpracy w partnerstwach wyłonionych w ramach Centrum Wsparcia Doradczego na przykładzie „Partnerstwa dla rozwoju Krajny”
- Rozwój publicznego transportu zbiorowego jako jeden z wiodących projektów Partnerstwa Strefy Centralnej
- Wsparcie samorządów lokalnych ze środków UE
- Zasady realizacji instrumentów terytorialnych w Polsce w perspektywie UE 2021 – 2027
- Rowin listę (4) Schowaj artykuły
-
- Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko na lata 2021-2027 (FEnIKS)
- Głos ekspertó ZMP: doświadczenia, korzyści, wyzwania
- Instrumenty terytorialne w polityce spójności UE, rozwiązania systemowe
- Interreg 2021-2027
- Partnerstwo Powiatu Szczecineckiego
- Partnerstwo Roztocze Środkowe
- Partnerstwo Samorządów Ziemi Oleskiej - pomysł na realizację wspólnych planów
- Podejście do terytorializacji wsparcia w perspektywie finansowej 2021-2027 w woj. podlaskim
- Program Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki – wsparcie OSI
- Przykład podejścia do terytorializacji wsparcia na poziomie regionalnym – woj. małopolskie
- Przykład podejścia do terytorializacji wsparcia na poziomie regionalnym – woj. wielkopolskie
- Wsparcie obszarów wiejskich w ramach Krajowego Planu Strategicznego Wspólnej Polityki Rolnej
- Wsparcie OSI w programie Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027
- Wsparcie OSI, w tym partnerstw CWD w FERC
- Wsparcie samorządów lokalnych w nowej perspektywie UE 2021-2027
- Współpraca JST istotnym czynnikiem polityki rozwoju
- Współpraca transnarodowa i międzyregionalna
- Rowin listę (12) Schowaj artykuły
-
- CWD Plus jako instrument realizacji krajowej polityki regionalnej - podsumowanie projektu
- Kluczowe czynniki zmian mogących mieć wpływ na funkcjonowanie samorządów
- Kryzys klimatyczny i transformacja energetyczna zagrożenie czy szansa dla samorządów
- Perspektywy rozwoju partnerstw samorządowych - wnioski w oparciu o wyniki badań prowadzonych w projekcie CWD Plus
- Rola i korzyści Centrum Usług Wspólnych w realizacji zadań publicznych
- Wyzwania związane z osiągnięciem celów zrównoważonego rozwoju i bycie samorządem odpowiedzialnym społecznie
- Rowin listę (1) Schowaj artykuły
-
-
Seminaria sieciujące - materiały do pobrania
-
-
- 1. Notatki z warsztatów
- D1.1 Transformacja energetyczna - prezentacja
- D1.1 Transformacja energetyczna - studium przypadku
- D1.1 Transformacja energetyczna - zdjęcia
- D1.2 Planowanie i realizacja projektów: agenda
- D1.2 Planowanie i realizacja projektów: aspekty prawne i instytucjonalne
- D1.2 Planowanie i realizacja projektów: Lipno - Powiatowy transport publiczny
- D1.2 Planowanie i realizacja projektów: Olsztyn koło Częstochowy - studium przypadku
- D1.2 Planowanie i realizacja projektów: realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego
- D1.2 Planowanie i realizacja projektów: rozwój publicznego transportu zbiorowego na terenie Partnerstwa Strefa Centralna
- D1.2 Planowanie i realizacja projektów: transport publiczny-podejście sytemowe
- D1.2 Planowanie i realizacja projektów: ustawa o elektromobilności
- D1.2 Planowanie i realizacja projektów: wymagania wobec projektów
- D1.3 Gospodarka lokalna: ankieta
- D1.3. Gospodarka lokalna: budowa wież widokowych oraz punktów obserwacyjnych przy miejscach cennych pod względem przyrodniczym na terenie Partnerstwa Gminy Powiatu Brzozowskiego
- D1.3. Gospodarka lokalna: rozwój lokalnej gospodarki
- D1.4 Cyfryzacja: cyfryzacja powiatowych zasobów geodezyjnych i kartograficznych powiatów: Czarnkowsko-Trzcianeckiego, Pilskiego i złotowskiego
- D1.4 Cyfryzacja: E-gminy w Lubelskim Obszarze Funkcjonalnym
- D1.4 Cyfryzacja: wprowadzenie do transformacji cyfrowej miast i JST
- D1.4 Cyfryzacja: zintegrowana platforma zarządzania JST – projekt pilotażowy
- D1.5 Usługi edukacyjne i społeczne: wymiar przestrzenny
- D1.5. Usługi edukacyjne i społeczne: EDUKACJA, USŁUGI SPOŁECZNE - jak je budować i rozwijać na terenie partnerstwa, zmniejszając koszty ich realizacji oraz podnosząc jakość
- D1.5. Usługi edukacyjne i społeczne: jak wzbogacić pole szans indywidualnej samorealizacji młodzieży z obszaru Partnerstwa
- D1.5. Usługi edukacyjne i społeczne: model usług społecznych w gminie Bełżyce
- D1.5. Usługi edukacyjne i społeczne: sieć współpracy zarządzania strategicznego gmin na rzecz kompleksowego rozwoju Powiatu Wałeckiego
- D1.6. Dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze: jak budować zintegrowany projekt w wykorzystaniu potencjału dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego, tak aby miał realne szanse na pobudzenie lokalnego rozwoju gospodarczego
- D1.6. Dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze: jak oceniane są projekty partnerskie w konkursach dotacyjnych? Doświadczenia krajowe i międzynarodowe z perspektywy oceniającego projekty z obszaru dziedzictwa kulturowego
- D1.6. Dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze: model partycypacyjnego zarządzania zespołem pałacowo-parkowym na bazie Strategii HICAPS
- D1.6. Dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze: Obszar Strategicznej Interwencji Świętokrzyskie Uzdrowiska
- D1.6. Dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze: Region Puszczy Białowieskiej Powiat Hajnowski
- Rowin listę (25) Schowaj artykuły
-
- 1. Notatki z warsztatów
- D2.01 Formy instytucjonalne współpracy: prezentacja
- D2.02 Model funkcjonowania biura partnerstwa: model funkcjonowania biura partnerstwa na przykładzie działalności Stowarzyszenia Ziemia Dzierżoniowska
- D2.02 Model funkcjonowania biura partnerstwa: prezentacja
- D2.03 Rola lidera: prezentacja
- D2.04 aspekty tworzenia strategii partnerstwa: prezentacja
- D2.05 Jak budować strategie dla zróżnicowanych partnerstw: Aglomeracja Konińska - partnerstwo z silnym liderem i zróżnicowanym otoczeniem
- D2.05 Jak budować strategie dla zróżnicowanych partnerstw: jak budować strategię rozwoju obszaru partnerstwa integrującą JST o zróżnicowanych funkcjach wiodących, produktach, zasobach
- D2.07 Model funkcjonalno-przestrzenny: prezentacja
- D2.07 Model funkcjonalno-przestrzenny: wymiar przestrzenny - mapy
- D2.07 Model funkcjonalno-przestrzenny: zdjęcia
- D2.08 Korzyści długofalowe: praktyka budowy relacji w Partnerstwie
- D2.08 Korzyści długofalowe: praktyka budowy relacji w partnerstwie na terenie Powiatu Dzierżoniowskiego
- D2.08 Korzyści długofalowe: zdjęcia
- D2.10 Praktyczne doświadczenia budowy i realizacji projektów: od diagnozy do projektu zintegrowanego
- D2.11 Praktyczne aspekty funkcjonowania i finansowania partnerstw: prezentacja
- Rowin listę (11) Schowaj artykuły
-
-
- 1. Sesja plenarna
- 2. Panel dyskusyjny
- 3. Warsztat: Realizacja i finansowanie projektów z zakresu zrównoważonej mobilności
- 4. Warsztat: Realizacja i finansowanie projektów z zakresu zrównoważonej turystyki, kultury, dziedzictwa przyrodniczego na potrzeby rozwoju lokalnej gospodarki
- 5. Warsztat: Realizacja i finansowanie przedsięwzięć transformacji energetycznej, w tym produkcja energii ze źródeł odnawialnych
- 6. Warsztat: Realizacja i finansowanie projektów z zakresu adaptacji do zmian klimatu
- 7. Warsztat: Jak realizować przedsięwzięcia służące rozwojowi usług społecznych
- Rowin listę (2) Schowaj artykuły
-
- 1. Warsztat: ZIT - wyzwania oraz praktyka funkcjonowania i finansowania partnerstw w ramach instrumentów terytorialnych
- 2. Warsztat: IIT – wyzwania oraz praktyka funkcjonowania i finansowania partnerstw w ramach instrumentów terytorialnych
- 3. Warsztat: Uspołecznienie procesu wdrażania strategii partnerstwa – partycypacja i włączanie interesariuszy w opracowanie i realizację strategii
- 4. Warsztat: Pozabudżetowe środki finansowe jako źródła wsparcia partnerstw/gmin, w tym PPP – sposoby ich wyszukiwania i realizacji projektów
-
-
-
Regionalne Spotkania Sieciujące - materiały do pobrania
-
Makroregionalne Fora Wymiany Doświadczeń
-
-
- Animowanie współpracy przedsiębiorców i samorządów - Marcin Bzdyra
- Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027 - Małgorzata Wierzbicka
- Fundusze Europejskie dla województwa Podlaskiego 2021-2017 - Elżbieta Romańczuk
- Oferta PARP dla samorządów - Maciej Berliński
- Prezentacja - UM Województwa Podkarpackiego – Norbert Tomkiewicz
-
Mazowieckie Centrum Wsparcia Doradczego